اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی آیینی در روستای کووه ای قشم

حافظان قرآن کریم در روستای قرآنی جزیره قشم تجلیل شدند

آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم روستای کووه ای قشم با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، علما، بزرگان و قاریان قران این روستا و روستاهای اطراف در جزیره قشم شامگاه سه شنبه در محل انجمن قرآن و عترت قشم شعبه کووه ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از فارس، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین روستای کووه ای را روستای قرآنی نامید و گفت: این روستا یکی از روستاهای نادر کشورمان است که به تنهایی افزون بر شش نفر حافظ کل قران کریم و 72 نفر حافظ جزء های این کتاب آسمانی دارد.
وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق این قاریان را بانوان تشکیل می دهند، حضور زنان و دختران بومی جزیره قشم را در عرصه فعالیت های قرآنی، نشانه ریشه دار و عمیق بودن اعتقادات مردم مسلمان این جزیره به آموزه های قرانی و دینی دانست.
مومنی توسعه فزاینده فعالیت های قرآنی در جزیره قشم را حاصل حمایت های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه و همت و تلاش های عاشقان قران در قالب انجمن های قرآنی خواند و گفت: با این روند انتظار می رود که برخی از روستاهای جزیره قشم از جمله روستای کووه ای اکثریت ساکنانش را قاریان قرآن تشکیل بدهند.
براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین با تشریح فعالیت های حوزه فرهنگی این سازمان در بخش قرآن و عترت بر اراده و اهتمام ویژه رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در جزیره قشم تاکید کرد.
به گفته وی بخشی از این فعالیت ها شامل آزمونی است که در روستای کووه ای با شرکت بیش از 297 داوطلب برگزار شد و از78 نفر پذیرفته شده در این آزمون شش نفر حافظ کل قرآن و 72 نفر حافظ جزء هایی از قران کریم هستند.
گفتنی است دراین آیین قاریان برگزیده کووه ای و روستاهای اطراف از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اهداء لوح مورد تجلیل قرارگرفتند و متقابلا از سوی علما و شورای اسلامی روستای کووه ای به پاس قدردانی از حمایت های مادی ومعنوی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالین قرآنی هدایایی به رسم یابود به مدیرعامل، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیرامور درگهان و مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اهداء شد.
همچنین در پایان این آیین از چهار حافظ کل قرآن روستای کووه ای به نام های بهناز صالحی، نسرین رحیمی، شفیقه رحیمی و محمد امین محمودی درگهانی به صورت وِیژه با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا