اقتصادی

آغاز ذخیره سازی مزارع پرورش میگوی قشم برای برداشت در 1400

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز ذخیره سازی لاروهای میگو در 13 مزرعه پرورشی قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، منصور آزاد با اشاره به این مطلب که لاروهای ذخیره سازی شده محصول دو شرکت تولید و تکثیرمیگو در جزیره هستند اظهار داشت: منطبق بر سیاست گذاری های سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد زنجیره ارزش در جزیره، شرکت های فعال در حوزه تکثیر لارو، تامین کننده مزارع پرورش میگوی این منطقه هستند.
وی افزود: هم اکنون 13 مزرعه پرورش میگو در جزیره فعال است که با توجه به شرایط مناسب دمایی ذخیره سازی لاروها را از امروز آغاز کرده اند که امیدواریم سال آینده به هدف برداشت چهار هزار تُن میگو در سال برسیم.
به گفته آزاد، آموزش نیروهای متخصص حین دوره های پرورش میگو از اهداف دیگر این اداره است که برای دستیابی به آن علاوه بر برگزاری چهار دوره در سال ۱۳۹۹ سه دوره آموزشی تغذیه، بهداشت بیماری‌ها و بهبود کیفیت آب نیز برای نیروهای کار مزارع پرورش میگو در نیمه اول سال ۱۴۰۰ طراحی و برنامه ریزی شده است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال جدید نخستین سایت پرورش میگوی متراکم جزیره آماده بهره برداری شود و گفت: این پروژه جزو سه طرح پایلوت در زمینه پرورش متراکم میگو در سطح استان محسوب می شود.
یادآور می شود، در راستای استفاده بهینه از سواحل جزیره و دریا در کنار ایجاد فرصت های اشتغال برای جامعه محلی، 13 شرکت پرورش و چهار شرکت تکثیر میگو در قشم مجوز فعالیت گرفته اند که رقم سرمایه گذاری آن ها در حوزه پرورش میگو به 820 میلیارد ریال و در بخش تکثیر میگو به 641 میلیارد ریال می رسد. این شرکت ها توان تولید 16 هزار تُن میگو در سال را در زمین هایی به وسعت یک هزار و 533 مترمربع دارند. حدود 136 هزار و 145 مترمربع از زمین های جزیره نیز به فعالیت تکثیر میگو با ظرفیت تولید سالانه يك ميليارد و چهارصد ميليون قطعه لارو اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا