ایران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود؛

کنسرت گروه موسیقی سنتی شهراز

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی مشرق از برگزاری کنسرت گروه موسیقی سنتی شهراز به مناسبت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، لیلا بازرگانی با اعلام این خبر اظهار داشت: گروه شهراز در سال ١٣٩۵ توسط محمد علی توللی تاسیس شده و نخستین گروه تنبور نوازی در کنار سایر سازهای ایرانی جزیره می باشد.

وی هدف تشکیل این گروه را معرفی و اشاعه موسیقی ایرانی در جزیره و استان هرمزگان  معرفی کرد و افزود: اعضای این گروه که اساتید و هنرجویان موسسه فرهنگی آموزشی مشرق هستند، تلاش دارند تا ارتباط مناسبی بین موسیقی ایرانی و بومی هرمزگان ایجاد کرده و حاصل این ارتباط را به صورت زنده و ثبت شده ارایه نمایند.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی مشرق با اشاره به ۱۰ عضو تشکیل دهنده این گروه گفت: سرپرست گروه موسیقی سنتی شهراز، محمدعلی توللی، مدرس و نوازنده تنبور، سه تار، شورانگیز و خواننده گروه می باشد که از سال ۱۳۸۳ کار نوازندگی را آغاز کرده و  عضو اکادمی تنبور ایران است.

بازرگانی ادامه داد: محمدرضاشادمانی، مدرس و نوازنده تنبک و آواز این گروه نیز که عضو خانه موسیقی ایران است، فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده و نویسنده کتاب خودنوازی تنبک می باشد.

به گفته وی، محمد صارمیان،  مدرس دانشگاه فرهنگ و هنر که فعالیت موسیقی خود را  از سال ۱۳۷۲آغاز کرده در این گروه نوازندگی کمانچه را برعهده دارد.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی مشرق در توضیح بیشتر عنوان کرد: محمد حسین توللی، مدرس و نوازنده دف این گروه نیز از سال ۱۳۸۵ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.

وی به معرفی هنرجویان نوازنده گروه موسیقی سنتی شهراز پرداخت و بیان کرد: رامین سلیمی و آریا زیوری با چهار سال سابقه و زهرا کهندل پور با دو سال سابقه، نوازندگان تنبور این گروه هستند.

بازرگانی ادامه داد: فاطمه شهریاری نسب با سه سال سابقه، نوازنده تار، محمدجواد ریاستی با دو سال سابقه، نوازنده سه تار و نیلوفر روزبهانی نیز با دو سال سابقه هنری همخوان این گروه می باشند.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی مشرق در پایان از قشموندان خواست تا با مشارکت و حمایت خود، انگیزه ای برای ادامه کار این گروه مردمی جزیره باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا