اخبار مهمگردشگری

شناورهای گردشگری شهاب قشم در هفته گردشگری زمین‌گیر شدند

شمار قابل توجهی از شناورهای گردشگری فعال در بخش شهاب قشم به دلیل مشکل کمبود سوخت همزمان با هفته گردشگری از فعالیت بازماندند.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از فارس، دبیر مجمع مطالبه‌گران بخش شهاب قشم امروز به رسانه ها اظهار داشت: حدود 450 شناور در حوزه گردشگری بخش شهاب فعال هستند که متاسفانه در یک هفته اخیر با مشکل کمبود سوخت مواجه شده اند.

محمود ابولی بیان داشت: پیگیری‌های بسیاری برای رفع مشکل این شناورها انجام شده اما فقط موفق به دریافت 50 لیتر سوخت برای 40 فروند شناور شدیم که این میزان سوخت پاسخگوی دو روز نیاز این شناورها است.

وی با بیان اینکه گذران معیشت بخش قابل توجهی از ساکنان بخش شهاب از حوزه گردشگری دریایی است، افزود: در صورتی که مسوولان فکری برای حل این مشکل نداشته باشند، خانواده‌های بسیاری با مشکل بیکاری مواجه می‌شوند که این موضوع خود آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران شهاب قشم خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده ، قرار است که لیست شناورهای فعال از طریق فرمانداری و اداره بنادر و دریانوردی به شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی جهت تخصیص سوخت مورد نیاز اعلام شود که البته این موضوع پروسه‌ای زمانبر است و مسوولان باید راهکاری برای این موضوع اتخاذ و اعلام کنند.

ابولی با انتقاد از سیاست‌های اتخاذی در بخش سوخت بدون در نظر گرفتن پروسه‌های زمانبر اداری گفت: به نظر بنده در ابتدا باید بسترسازی لازم انجام شود و شرایط معیشتی مردم مورد توجه باشد و پس از آن نسبت به ارائه سوخت سهمیه‌ای تصمیم‌گیری شود، آن هم در شرایطی که همواره توسعه اقتصاد دریامحور مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: جای بسی تاسف است که همزمان با هفته گردشگری که باید شاهد شور و نشاط در این بخش باشیم، سیاست‌هایی اعمال می‌شود که حوزه گردشگری دریایی را با رکود مواجه می‌کند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران بخش شهاب قشم ابراز داشت: البته مساله کمبود سوخت برای شناورهای گردشگری تنها مختص فعالان گردشگری در این بخش نیست، بلکه این موضوع در سراسر این جزیره وجود دارد و به طور یقین در صورت تداوم این وضعیت شاهد زمین‌گیر شدن بخش گردشگری در این جزیره خواهیم بود.

ابولی بیان داشت: گردشگری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی جزیره قشم است و همه ساله در ایام مختلف به ویژه در نیمه دوم سال شاهد حضور قابل توجه گردشگران در این جزیره برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن از جمله بازی دلفین‌ها در جزیره هنگام ، کندالو و جنگلهای دریایی حرا هستیم که در صورت حل نشدن مشکل سوخت قطعا شاهد کاهش شمار گردشگران و آسیب به اقتصاد مردم جزیره خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا