ایران

کتابخانه ای برای اندیشیدن و عشق ورزیدن


کتابخانه اندیشه خلیج فارس قشم با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین، افتتاح گردید.
علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین در آیین افتتاح کتابخانه اندیشه خلیج فارس قشم شرکت کردند. این حضور بیانگر درجه بالای اهمیت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مسئولین کشوری و جزیره قشم است.
کتابخانه اندیشه خلیج فارس قشم در بنایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع از ساختمان معاونت توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با دارا بودن ۵۰۰۰ جلد کتاب در طیفی گسترده از عناوینی چون: کودک و نوجوان، تاریخ، فلسفه، روانشناسی، داستان، نشریات و… پذیرای فرهنگ دوستان جزیره و گردشگران علاقمند به مطالعه، خواهد بود. تجهیزات این بخش با۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، تامین گردیده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین افتتاح کتابخانه اندیشه خلیج فارس با اشاره به اهمیت مقوله مطالعه، چنین بیان کرد: مطالعه به معنی طلوع کتاب بر جان آدمی و طلوع آدمی بر جان کتاب است که بیانگر ارتباطی دو سویه می باشد. مطالعه نه تنها در اوقات فراغت و سرگرمی ارزشمند است که در واقع یکی از جدی ترین فعالیت های بشری می باشد.
وی افزود: در مطالعه یک کتاب، هیچ چیزی جدی تر از کشف و شهود اهداف نویسندگان در اعصار مختلف و حتی فراتر از آن، به دست آوردن تجاربی ورای هدف نویسنده، نیست.
وی از بازدید از روستاهای جزیره و اشتیاق شوراهای روستایی در بسط و گسترش کتابخانه های روستایی ابراز مسرت کرد و آن را حاصل توجه مسئولین و ساکنین این جزیره به مقوله فرهنگ و کتاب دانست.
علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، کتابخوانی و علم آموزی را یک واجب دینی و فریضه ملی دانست و افزود: دین اسلام، راه و رسم زندگی بشر و بزرگترین معجزه خود را در قالب کتابی الهی به نام قرآن به انسان ها هدیه داده و این خود بیانگر توجه خاص دین به مقوله کتاب و علم آموزیست.
وی راه اندازی این مجموعه ارزشمند را به همت حمیدرضا مومنی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، حاصل توجه و اهمیت به موضوع فرهنگ و کتاب دانست.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح کتابخانه اندیشه خلیج فارس، گفت: یکی از برنامه های محوری سازمان در کنار برنامه های عمرانی، صنعتی، گردشگری و… توجه به مسایل فرهنگی و ارتقا در این حوزه می باشد، زیرا فضایل علمی در سایه کتابخوانی و مراجعه به فرهنگ مکتوب حاصل خواهد شد.
رسول اکبری اختصاص فضایی هر چند کوچک به کتابخانه در اماکن گردشگری و کاشانه های مهمان روستاهای جزیره قشم را دستاورد این توجه دانست و ادامه داد: یکی از توصیه های محوری سازمان منطقه آزاد قشم به سرمایه گذاران در زمینه خدمات گردشگری و هتلینگ، ایجاد و اختصاص مراکز فرهنگی خصوصا کتابخانه است.
وی در پایان از تجهیز بخشی از کتابخانه به فن آوری الکترونیکی و خدمات اینترنتی خبر داد.
امینه دریانورد ضمن قدردانی از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی و اختصاص این فضا به کتابخانه، گفت: کتابخانه و فضای آن برای آگاهی و عشق دادن به مردم فرهنگ دوست جزیره است و نه فقط یک فضا برای کتاب خواندن و کتابخانه بودن.
مدیر کتابخانه اندیشه ضمن تشکر از توجه ویژه مسئولین به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از همه ساکنان جزیره دعوت کرد تا با عضویت در کتابخانه از فضای مهیا شده، بهره لازم را ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا