آخرین خبرهااقتصادی

دیدار سرمایه‌گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

نماینده دانشگاه ساپیینزا (Sapienza) در ایران به همراه سرمایه‌گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، میکله جیانونه ( Michael Gianano) در این دیدار گفت: جزیره قشم از نظر تجارت و جذب گردشگر هنوز پتانسیل‌های پنهان زیادی دارد که می تواند به بهره برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم بتوان گام‌های مهمی برای توسعه قشم در حوزه‌های مختلف صنعتی و گردشگری برداریم.

معاون امور آموزش بخش ای.لرنینگ (E-Learning ) دانشگاه ساپیینزا ادامه داد: قشم ظرفیت‌های زیادی دارد که باید بیشتر به اروپا معرفی شود.

وی تصریح کرد:  باید بتوانیم جزیره قشم را به عنوان درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک‌تر بین ایران و اروپا معرفی کنیم.

نماینده دانشگاه ساپیینزا (Sapienza) در ایران افزود: سعی می‌شود از طریق شرکت انسا مروارید قشم دانش، فناوری صنعت، صنایع و برندهای معتبر به قشم منتقل شود.

طراح و مشاور شرکت انسا مروارید قشم نیز در این دیدار گفت: این شرکت در زمینه عرضه محصولات معاف از مالیات در پنج نقطه جزیره شامل فرودگاه بین المللی قشم و بنادر طرح‌هایی در دست اجرا دارد که می‌تواند به ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه منجر شود.

مجتبی علی نورفشکی افزود: راه اندازی فروشگاه‌ زنجیره‌ای اشتغالزایی بالایی برای مردم جزیره به همراه خواهد داشت که می‌توان به مشاغلی مانند فروش صنایع دستی، سوغات، پوشاک ایرانی و … در آن اشاره کرد.

به گفته وی، بخش دیگر فعالیت‌های فروشگاه های زنجیره‌ای، فروش کالاهای خارجی با برندهای معتبر و اصیل است که می تواند رقیبی برای کشورهای همسایه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: انتقال تکنولوژی و مشاوره برای ارتقای سطح گردشگری قشم ۲ هدف مهم است که باید مد نظر سرمایه‌گذاران باشد.

حمیدرضا مومنی افزود: ساماندهی به فعالیت‌های بومیان در حوزه گردشگری و ارتقای آن بهسطح بین المللی با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا