ایران

همراه با آینده سازان ایران در پاسداشت روز ملی خلیج فارس

دهم اردیبهشت، مصادف با روز ملی خلیج فارس، نماد و سمبل استعمار و استکبارستیزی در تاریخ ایران است که به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

دهم اردیبهشت، مصادف با روز ملی خلیج فارس، نماد و سمبل استعمار و استکبارستیزی در تاریخ ایران است که به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، دانش آموزان مدرسه مولانا و سرای اندیشه با همکاری آموزشگاه موسیقی مشرق، با اجرای مراسمی این روز بزرگ را پاس داشتند.
به گفته بانو فرهمند مدیر دبستان مولانا در این جشن که با هدف پاسداری از نام مقدس خلیج فارس، حفظ وحدت ملی و آشنایی کودکان با هویت ایرانی- اسلامی برگزار شد، دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع تفریحی و آموزشی این روز تاریخی را مرور کردند.
در جشن نمادین بزرگداشت این روز ملی، لیلا بازرگانی، مدیر آموزشگاه موسیقی مشرق نیز به همراه هنرآموزان خود، به منظور حفظ یاد و خاطره رشادت های جوانان این مرز و بوم در برابر تسلط جابرانه اشغالگران پرتقالی بر سواحل کشور به اجرای موسیقی “ای ایران” پرداختند .
پیش دبستانی و دبستان سرای اندیشه با برپایی همایش پیاده روی دانش آموزی از فاصله مدرسه تا ساحل خلیج همیشگی فارس و اجرای برنامه “دست وحدت” در این ساحل، دست در دست یکدیگر، مشارکت و همدلی اقوام پارسی را در جهت دفاع از امنیت و آرامش این خلیج فارسی یادآور شدند.
به گفته علیرضا ابراهیمی خان بین، دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز با نوشتن نام خلیج فارس بر ساحل ماسه ای این خلیج زیبا در گرامیداشت این روز ملی مشارکت کردند.
در ایران، روز ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا