ایران

نقدی بر خودشیفتگی دو دل

انتشار یادداشتی با عنوان «تبلور فجر فاطمی در قشم» در پایگاه خبری ساحل قشم باعث واکنش ‌های متعددی در بین مسوولان و همکاران خبر شد.
سیل نظرات و دیدگاه های مختلف جاری شد و در این بین فردی، قلم را تبر کرد و هرچه دل تنگش خواست گفت و تاخت و بعد پشیمان از تندروی سعی کرد اشتباهش را جبران نماید. هرکس بنا به سلیقه و دیدگاهی که داشت نظراتش را اعلام کرد که از آنان ممنونم.
در این میان دو نفر با توهم اینکه مطلب درباره آنها!! بوده و بدون اینکه مطلب را خوانده باشند درد دل یا بهتر بگویم خودنمایی کردند و درونیات خود را افشا نمودند.
چندمین بار بود که این رفتار از جانب این افراد تکرار می شد، بنابراین علی‌رغم میل باطنی لازم دانستم چند کلامی را با مخاطبان که همراهیشان مایه افتخار بوده در میان بگذارم.
مخاطبانی باشرف و قابل اعتماد!
از حضور نگارنده در این سرزمین اصیل با مردمی خونگرم و نجیب حدود یک دهه می گذرد. طی این ده سال با بسیاری از ساکنین و بومیان از صنوف و گروه های مختلف نشست و برخاست داشته‌ام و همواره در غم و شادی یار و غمخوار هم بوده ایم.
دریادلانی خونگرم و مهمان نواز که تاریخ کهن و غنی سرزمین شان، باعث شده کسی در کنارشان احساس غربت نکند. این مردم، همواره مهماندوست بوده‌اند و همین خصلت باعث شده من و امثال من در قشم احساس غربت نداشته باشیم. درود بر شرفتان که اینقدر قابل اعتماد هستید.
در دو سال اخیر، افرادی بدون توجه به جایگاه مراکز متعدد مذهبی و علمی، مشایخ و معتمدین محلی خود را نماینده افکار عمومی می‌خوانند.
نگارنده که در تعامل با معتمدین، مسوولان، فرهیختگان و دانشگاهیان شهرستان بوده‌ام به صراحت شهادت می‌دهم که در هیچ جلسه و نشستی نامی از این به اصطلاح نمایندگان افکار عمومی شنیده نشده بلکه در مواردی برعکس آن را نیز در خاطرم دارم.
کلام را کوتاه می کنم؛
ادعایی نداریم و خدمت به جزیره قشم و مردمان با شرفش را در هر جایگاهی که باشیم افتخار خود می‌دانیم.
اما روی کلامم با مدعیان نمایندگی افکار عمومی است؛
لطفاً در حد و قواره خود ظاهر شوید! برادرانه عرض می کنم، به نفع خودتان هم هست، این قبا بر قامت شما دوخته نشده. سوالات شخصی خود را به نام این و آن و افکار عمومی مطالبه نکنید. شما را چه به این حرفها؟
در حالی که ما شما را همکار و از طیف خود می دانیم، گفتید که “چه می توان کرد که دیوارمان به لحاظ هویت تاریخی مان کوتاه است و این خانه شیشه ای از سنگ هر رهگذر ناچیزی همیشه آسیب دیده است که هم اهل سنت ایم، هم روزنامه نگار” در خصوص روزنامه‌نگاری حرفتان درست اما یک سوال…
شما از کدام هدف، کار، جلسه و نشست بابت مذهبتان محروم شده‌اید؟
ما برادران اهل سنت را براساس آموزه‌های رهبر فرزانه، فرزندان این نظام و مرز و بوم می‌دانیم. وحدت کم نظیر موجود در این منطقه جغرافیایی، تاکید و تائیدی بر این مطلب است.
طرح چنین موضوعاتی ندانسته وحدت جامعه را نشانه خواهد گرفت که حتما خواسته هیچ یک از اهالی رسانه نبوده و نیست.
ما که لباس خدمت به تن کرده‌ایم، این با فخرفروشی متفاوت است و مردم تفاوت این دو را خوب درک می کنند.
این میدان، مرد عمل می‌خواهد این گوی و این میدان بسم الله…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا