اجتماعی پناهیان:

قشم می‌تواند نماد هنر اقتدار در کشور شود

 استاد حوزه و دانشگاه گفت:  دفاع مقدس در قشم و تنگه هرمز جریان دارد که نحوه برخورد آمریکا هنگام تردد از این تنگه نمایانگر آن است و از این رو قشم می‌تواند نماد هنر اقتدار در کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان پنجشنبه شب در آیین تجلیل از هنرمندان یادواره به رنگ هنر قشم افزود: در خلیج فارس و تنگه هرمز انواع برخوردهای مقتدرانه رخ می‌دهد که هنرمندان قشم می‌توانند زبان گویای این اقتدار شوند.

وی ادامه داد: مردم به تفریح نیاز دارند و باید ذوق، هنر و سلیقه را به کار گرفت تا بتوان مردم را جذب کرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: مردم خونگرم جزیره قشم می‌توانند در کنار جاذبه‌های طبیعی، تجاری، جاذبه‌های هنری را نیز ایجاد کنند و آن را در کشور به یک برند تبدیل کنند.

وی افزود: برخی از هنرمندان همواره مشکلات جامعه را نشان می‌دهند و هنر سیاه و در برخی موارد هنر زرد را به نمایش می‌گذارند و در این عرصه جایگاه هنر سپید تا حدود زیادی خالی است.

پناهیان خاطرنشان کرد: قشم می‌تواند این خلا فرهنگی و هنری را در کشور پر کند و ظرفیت موجود هنرمندان انقلابی قشمی می‌توانند این جزیره را به قطب گردشگری با ویژگی‌های هنری تبدیل کنند.

۲۳۰ هنرمند در یادواره به رنگ هنر فعالیت می‌کنند

مسوول بسیج هنرمندان استان هرمزگان گفت: ۲۳۰ هنرمند قشمی برای برگزاری یادواره به رنگ هنر در این شهر فعالیت می‌کنند.

محمد حکمیان افزود: یادواره به رنگ هنر ۶ سال است که برگزار می‌شود و هر ساله موضوعاتی مطرح و در قالب آن تولید محتوا می‌‎شود.

وی ادامه داد: ولایت‌پذیری، بصیرت افزایی، تحریم، غیرت دینی، دشمن شناسی و نقش بانوان در جهاد، موضوعاتی بود که در ۶ دوره برگزاری این یادواره به آن پرداخته شده است.

مسوول بسیج هنرمندان استان هرمزگان تصریح کرد: در هر موضوعی سعی می‌شود یک خط سیر از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی ایران و وقایع انقلاب، به ویژه دفاع مقدس دنبال شود.

در این مراسم که با حضور فرماندار، امام جمعه و سایر مسوولان محلی برگزار شد، از خانواده‌های شهدای قشم تجلیل به عمل آمد و هنرمندان ششمین دوره یادواره به رنگ هنر نیز تقدیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا