آخرین خبرهااجتماعی

مراسم بزرگداشت روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن(ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ) در جزیره قشم برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن(ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ) با همکاری اداره بهزیستی شهرستان قشم و موسسه توانبخشی گل های بهشت روستای هلر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و مردم در محل دهیاری روستای رمکان برگزار شد، فرماندار شهرستان قشم از معلولیت به عنوان فرصتی برای پرورش بُعد دیگری از توانایی هایی که خداوند به انسان ها هدیه داده یاد کرد و عنوان داشت: مهیاسازی زمینه بروز این استعدادها و پرورش آن در جهت خودکفایی این افراد بر عهده ما و سایر نهادهای متولی است.

وی بر فرهنگ سازی و آموزش شیوه های پیشگیری از وقوع معلولیت تاکید کرد و ادامه داد: اداره بهزیستی و مراکز توانبخشی در دستیابی به این مهم نقش اساسی دارند.

علیرضا نصری، ارائه خدماتی همچون مناسب سازی راه های تردد، کمک به دریافت تسهیلات خوداشتغالی و خرید مسکن را از اهداف حمایتی فرمانداری برای حمایت از معلولین برشمرد.

در ادامه این مراسم رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم نیز با اشاره به وجود ۱۷۰ معلول کم بینا و نابینا در جزیره گفت: این اداره در دو حوزه پیشگیری از بروز معلولیت و تامین وسایل توانبخشی در تلاش است تا ضمن پیشگری از وقوع معلولیت در جامعه، برای آنان شرایطی فراهم کند تا بتوانند به عنوان یک شهروند عادی از امکانات تحصیل و اشتغال بهره مند شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم ابراز امیدواری کرد تا با همکاری نهادهای دولتی و خیرین برای راه اندازی پایگاه های توانبخشی، مزایا و امکانات آموزشی در اختیار همه معلولین در سراسر سطح جزیره قشم قرار گیرد.

در پایان این مراسم از کم بینایان و نابینایان شرکت کننده با اهدای جوایزی ارزنده، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در ﺳﺎل ۱۹۶۴ به ﺑﻬﺎﻧﻪ ﭘﺎﺳﺪاﺷﺖ دﺳﺘﺎوردﻫﺎی اﻓﺮاد ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ۱۵ اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ نام گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا