اقتصادی

تراز تجاری قشم بیش از 269 میلیون دلار شد / ادامه روند رو به رشد صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از تراز تجاری مثبت 269 میلیون دلاری این منطقه آزاد از ابتدای سال تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری مجموعا بیش از 412 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: از این میزان بیش از 315 میلیون و 879 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور می باشد.
به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، بیش از 95 میلیون 173 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.
رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 146 میلیون و 290 هزار دلاری از ابتدای سال جاری، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در این مدت به مثبت 269 میلیون دلار رسید.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب 88 و 240 درصد رشد داشته است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا و قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا