گردشگری

خدمات رسانی به گردشگران در اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم با رویکرد های ویژه

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، دستورالعمل های ویژه ای جهت تعیین چارچوب فعالیت تاسیسات اقامتی و بویژه بومگردی های جزیره قشم آماده می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، رستم گورانی با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر 110 اقامتگاه بومگردی در جزیره قشم در هدف ایجاد اشتغال روستایی، اشاعه فرهنگ، سنت و رسوم زندگی روستاهای جزیره در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه جذابیت های گردشگری و ژئوسایت ها در غرب جزیره قشم واقع شده، استقرار بومگردی ها، کمپ پارک ها و مجموعه های اقامتی در غرب جزیره با هدف خدمات رسانی بهتر و توزیع گردشگران جزیره در ایام گردشگرپذیری جزیره و بویژه تعطیلات نوروز صورت گرفته است.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: برای نظارت ویژه بر مجموعه های اقامتی بویژه بومگردی ها جهت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از فعالیت خارج از چارچوب این مجموعه ها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
به گفته گورانی؛ دو مجموعه بومگردی طی روزهای گذشته به دلیل عدم رعایت چارچوب های فعالیتی و ارائه خدمات غیرمتعارف با فرهنگ جزیره جهانی قشم پلمب شدند.
وی با تاکید بر کمک صنعت گردشگری به اقتصاد جامعه محلی جزیره قشم، افزود: مجمتع های بومگردی با تکیه بر رویکرد فرهنگی، اجتماعی، اشاعه فرهنگ روستاها در حوزه رسوم و هنرهای محلی و با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ و تمدن جزیره جهانی قشم فعالیت می کنند.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته علاوه بر برخورد با بومگردی های متخلف، برنامه ریزی های خوبی نیز جهت تشویق مجموعه هایی که به معرفی بهتر ظرفیت ها و فرهنگ جزیره می پردازند، پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا