آموزشی

کارگاه آموزشی شناخت و اهمیت گونه های بومی جزیره برگزار شد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و اهمیت گونه های بومی با حضور بیش از 90 دانش آموز پایه متوسطه در مرکز آموزشی این ژئوپارک در غرب جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار کرد: بیان اهمیت و فواید درختان، اهمیت حفظ، نگهداری و راهکارهای احیا گیاهان بومی و شناخت زمان جمع آوری بذر و ایجاد راهنمای اصولی کاشت بذر و نهال گونه ها بومی در هر منطقه از جزیره قشم، محورهای اصلی این کارگاه آموزشی بودند.
وی ادامه داد: همچنین در این برنامه آموزشی نکاتی پیرامون کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، نحوه تنفس در گیاهان، نقش گیاهان در کاهش خسارات ناشی از سیل و کاهش فرسایش خاک، افزایش منابع آب زیرزمینی، نقش درختان در تولید اکسیژن و پاکسازی هوا و نقش مفید درختان بومی برای حیات وحش و افزایش تنوع زیستی برای دانش آموزان جزیره تشریح شد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: این برنامه با همکاری مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم بمناسبت روز درختکاری و با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان و ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست، توجه به پوشش گیاهی، بویژه گونه های بومی جزیره قشم برگزار گردید و در پایان به هرکدام از دانش آموزان حاضر، یک اصله نهال از درختان بومی منطقه اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا