آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیگزارش

افزایش ۶۷ درصدی ظرفیت مخازن آب شهری جزیره قشم

مدیرعامل آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای ۲ مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی، ظرفیت ذخیره سازی آب شهر قشم ۶۷ درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس در قشم، فرامرز مؤمنی در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه‌های مخازن آب شهری این جزیره اظهار داشت: ساخت 2 مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ذخیره‌سازی آب شهری با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال توسط شرکت آب و برق و تاسیسات قشم با هدف ارتقا ظرفیت ذخیره سازی آب شهری در حال اجراست.

وی افزود: حداقل یکی از این مخازن تا پایان امسال به چرخه ذخیره‌سازی قشم وارد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم تصریح کرد: در حال حاضر مخازن آب شهر قشم با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در چرخه تاسیسات تولید و توزیع آب شهری بهره‌برداری می شود که با ورود این مخازن به چرخه، ظرفیت مخازن آب شهر قشم به ۵۰ هزار مترمکعب می‌رسد.

مؤمنی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه مصرف آب در شرایط حال حاضر کشور و نیاز روز افزون به این عنصر حیاتی، افزایش ظرفیت‌های تولید ذخیره‌سازی و تصفیه خانه‌ای به منظور حفظ امنیت آبی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تسریع در توسعه ظرفیت زیرساخت‌های شهری در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم گفت: همچنین به صورت متناسب در سایر زیرساخت‌های مرتبط، طرح‌های توسعه‌ای دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که پس از گذراندن مراحل تصویب، متعاقبا به اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر قشم ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

مؤمنی همچنین از اجرا و بهره‌برداری از ماژول سوم تصفیه خانه شهرک ساحلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح توسعه در تصفیه خانه ساحلی به میزان یک هزار مترمکعب در روز، ظرفیت تصفیه خانه‌ای در شهر قشم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بنابراین ظرفیت از چهار هزار مترمکعب در روز به پنج هزار مترمکعب در روز می‌رسد، افزود:  اعتبار این پروژه  ۱۴۵ میلیارد ریال بوده که با آغاز بهره‌برداری آن،  ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر قشم ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم گفت: فاضلاب شهری پس از گذر از چرخه تصفیه و مراحل ضدعفونی  به ۲ بخش آب بازیافتی و لجن تبدیل می‌شود.

مؤمنی بیان کرد: آب بازیافتی بسته به کیفیت مورد نیاز در نقطه مصرف می‌تواند در بخش‌های صنعت، کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد و لجن باقیمانده نیز قابلیت مصرف به عنوان کود را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا