آخرین خبرهاگردشگری

بهره برداری از اقامتگاه بومگردی در قشم

اقامتگاه بومگردی شُو نِشین در روستای دفاری جزیره قشم با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع روز یکشنبه طی آیینی توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی در این مراسم بهره‌ برداری از این طرح گفت: اقامتگاه مذکور بر اساس استانداردهای جهانی، با ظرفیت ۶۰ نفر اقامت شبانه و یک رستوران با ظرفیت ۳۳ تخت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجتمع با اشتغال ۱۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، رشد و توسعه روستایی و مهاجرت معکوس را رقم می‌زند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تعداد ۶۶ اقامتگاه بومگردی هم اکنون در جزیره قشم فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی ۱۱ اقامتگاه بومگردی روستایی جدید تا پایان سال این رقم به ۷۷ می‌رسد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا