دسته‌بندی نشده

طرح مدرسه تابستانه مهارت ویژه دانش آموزان در قشم کلید خورد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: طرح مدرسه تابستانه مهارت با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی برای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سرزمین آب و آفتاب در ۲۵ حرفه شغلی از امروز (یکشنبه) با آغاز ثبت نام از آنان در این جزیره کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم محسن ناصری اظهار داشت: طرح تابستانه مدرسه مهارت در راستای افزایش مهارت‌ آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با نگاه ویژه به دانش‌آموزان سرتاسر جزیره قشم برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان قشمی مهارت های استاندارد نصب و راه اندازی کولرهای گازی یکپارچه (اسپیلت)، نصب شیرآلات و لوازم بهداشتی، تعمیر یخچال و فریزر، عیب یابی و تعمیر سوخت رسانی، نصب سیستم های دربازکن، عیب یابی و تعمیر سیستم روغن کاری، تعمیر بُردهای الکتریکی یخچال و فریز، بافت مو، متعادل سازی چهره، طراحی با حنا روی بدن، دوزندگی کیف پارچه ای، گلدوزی دستی، پولک و منجوق دوزی (کار و دانش) را فرا می گیرند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: ارایه آموزش های آجر چینی دیوار(راسته نما، کله نما)، عیب یابی و تعمیر سیستم ترمز معمولی، اکستنشن مو (افزودن طول و حجم مو)، رنگ کردن مو، صاف کردن مو با مواد پروتیینی، پیرایش ابرو و نظایر آن از دیگر عنوان های استاندارد این طرح مدرسه تابستانه در شهرستان مرزی قشم است.

ناصری اضافه کرد: طرح ویژه مدرسه تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این دوره‌ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

یک مرکز دولتی و ۲۵ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در جزیره قشم فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا