اقتصادی

توقیف دو شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های قشم/ قاچاقچیان هزاران لیتر سوخت را به دریا ریختند

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور لنج حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، با اعلام دستگیری ۱۴ نفر در این رابطه، مجتبی قهرمانی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند با ایجاد تغییر در ساختار این شناورها و تعبیه مخزن اضافه در عرشه، محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری مأموران، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

قهرمانی با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران برای پاک کردن صحنه جرم و گریز از پیگرد قانونی مبادرت به تخلیه بخشی از سوخت های قاچاق در دریا نموده اند، تصریح کرد: با توجه به آسیب به محیط زیست در نتیجه اقدام آنها، پرونده زیست محیطی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و بر این اساس، برخورد و مقابله دستگاه قضایی با قاچاقچیان سوخت به صورت قاطع و بی امان ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکیدکرد: خوشبختانه با اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت و ایجاد تمرکز در اقدامات دستگاه های متولی، شاهد کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین هستیم که این موضوع، سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا