اخبار مهم

پیشنهاد ۲۰ هزار فعال اقتصادی قشم روی میز ستاد کرونا

۲۰ هزار فعال اقتصادی قشم به منظور نجات چرخه اقتصادی این جزیره از ورشکستگی ناشی از محدودیت‌های کرونایی پیشنهادات خود را به ستاد کرونای قشم تحویل دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، 20 هزار فعال اقتصادی قشم به منظور نجات چرخه اقتصادی این جزیره از ورشکستگی ناشی از محدودیت‌های کرونایی پیشنهادات خود را به ستاد کرونای قشم تقدیم کردند.

در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته آمده است: فعالان اقتصادی جزیره قشم همواره حامی و مجری تصمیمات ستاد کرونا هستند.

همچنین می‌خوانیم: فعلان اقتصادی قشم از ابتدای کرونا در صف مقدم کمک‌رسانی مادی و معنوی به وزارت بهداشت و ستاد کرونا قرارداشته‌اند در حالیکه این جزیره به صورت فصلی و بسیار کوتاه مدت پذیرای گردشگران بوده و هست.

این سرمایه‌گذران عنوان کردند: در یک سال گذشته همراه با ستاد کرونا و متفاوت با بسیاری از شهرهای کشور قرنطینه را در تنها فصل درآمد خود اجرا کردیم؛ پس از آن در بهار و تابستان و پاییز امسال نیز به خاطر فصل گرما، طبق روال همیشگی قشم کار نکردیم.

در ادامه آمده است: تعطیلات دیماه نیز به علت بی‌نظمی در اسکله ورودی و دستورات ستادکرونا نیمه کاره ماند؛ تعطیلات 22 بهمن هم مجددا ورودی‌ها بسته شد و با توجه به اینکه اگر اسفند و نوروز پیش‌رو هم کار نکنیم تا یک سال آینده و آغاز دوباره فصل گردشگری قشم نانی برای خوردن نداریم.

از ستاد کرونا خواهشمندیم محدودیت‌های تردد با پلاک غیر بومی در استان هرمزگان و قشم برطرف شود و فعالان اقتصادی ضمن اعلام آمادگی در همکاری برای اجرای پروتکل‌ها پیشنهاداتی را برای کنترل بهتر و رفع مشکلات موجود دارند.

این سرمایه‌گذران در پیشنهاداتی به ستاد کرونا عنوان کردند: مسافران در اسکله پل با ارائه مدرک محل اقامت از قبل رزرو شده خود به قشم وارد شوند؛ صف خودرو در اسکله پل به چهار صف منظم سواری و یک صف ماشین سنگین با حفظ فاصله تبدیل شود؛ گیت‌های کنترل مدارک، گرفتن تست کرونا، صدور بلیت و سوار شدن به شناور در اسکله‌های حقانی و پل دقیق به تعداد صف‌ها باشد، تا بی‌نظمی و ازدحام ایجاد نشود.

همچنین بیان شده: پیاده شدن مسافرین از خودروها در اسکله پل ممنوع گردد که این موضوع با همکاری بسیج و انتظامات اسکله به راحتی قابل اجراست؛ تست کرونا به صورت رایگان از مسافرین ورودی گرفته شود و تنها در صورت مثبت بودن هزینه آن اخذ گردد؛ با مشارکت اصناف و نظارت بهداشت و اماکن، اجباراستفاده از ماسک در کلیه بازارها اجرا شود.

در ادامه این پیشنهادات آمده است: با مشارکت گردشگری و مجریان تورها، اجباراستفاده از ماسک در اماکن گردشگری اجرا شود؛ هزینه‌های گمرک و اسکله کاهش یافته و به حالت قبل برگردد؛ شناورهای لندیکرافت و شناورهای مسافری به تعداد سال‌های قبل در خط سرویس‌دهی قرار بگیرند و در نهایت تبلیغات منفی در استان‌ها برای عدم سفر به قشم متوقف شود.

این نامه که به امضای جمعی از فعالان اقتصادی قشم به نمایندگی از 20 هزار فعال اقتصادی این جزیره رسیده است در نشستی به ستاد کرونای شهرستان قشم تحویل و مقرر شد در برای بررسی و اتخاذ تصمیمات مقتضی در ستاد استانی کرونا مطرح گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا