اقتصادی طی ۱۲ مرحله رفع تصرفات؛

ساحل جزیره قشم به طور کامل آزاد شد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت:  با رفع تصرف حدود ۴۶ کیلومتر معادل ۱۷۶ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در جزیره قشم در ۱۲ مرحله، سواحل این جزیره به طور کامل آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی افزود: طول اراضی ساحلی آزادسازی شده در قشم مساحتی افزون بر یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع می‌باشد.

وی ادامه داد: در آخرین مرحله از اجرای دستور ریاست محترم قوه قضاییه، ۶۹ هزار متر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: طی این مرحله نقاط ساحلی در روستاهای باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزادسازی حریم و بستر دریا آزادسازی شد.

وی افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مامورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی ادامه داد: حدود ۵۳ کیلومتر معادل ۳۵۰ هکتار از اراضی حریم ۶۰ متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزادسازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مختلف با دستگاه قضایی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا