اقتصادی

توسعه اقتصاد دریامحور در پارک زیست فناوری قشم‌

رئیس پارک زیست فناوری قشم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فعالیت‌های دریامحور گفت: در همین راستا نیز اقتصاد دریامحور از مهمترین محورهای کاری واحدهای مستقر در پارک است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد شریف رنجبراظهار داشت: شمار واحدهای فناور فعال در این پارک 52 واحد است که اغلب این واحدها در حوزه زیست دریا فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در این پارک براساس منویات مقام معظم رهبری بر اقتصاد دریا تاکید داریم و بر روی چنین موضوعاتی تمرکز کرده‌ایم که بتوانیم معضلات دریایی را در حوزه‌های شیلات، صنایع غذایی و غیره تا حدتوان برطرف نماییم.

مدیر پارک زیست فناوری قشم با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی نهادهایی همچون بنیاد برکت، خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر 30 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد به شش واحد فناور اعطا شده است.

شریف رنجبر با بیان اینکه منابع مالی پارک در جهت حمایت از شرکت‌های فناور محدود است، گفت: تسهیلاتی که ما طی یک سال اخیر موفق به پرداخت به شرکت‌های فناور مستقر در این پارک شدیم رقمی برابر با 7 میلیارد ریال است که بسیار ناچیز می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت:موضوع حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تقویت نیروهای متخصص و توانمند داخلی و روحیه خودباوری از موضوعاتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران نیز مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

مدیر پارک زیست فناوری قشم ابراز داشت: قشم به واسطه موقعیت جغرافیایی یکی از نقاط کلیدی جهت توسعه زیست فناوری در کشور به حساب می‌آید و حمایت نهادهای مختلف از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به جذب سرمایه گذار برای تولید محصولات این شرکت‌ها در منطقه کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا