اقتصادی

۲ فروند قایق حامل بنزین و دام زنده قاچاق در آب های قشم توقیف شد

 فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف ۲ فروند قایق تُندرو حامل بنزین و دام زنده قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش مرزبانان این پایگاه در آب‌های این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سرهنگ صفر متاجی اظهار داشت: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی و کنترل مرزهای آبی در محدوده آب های این جزیره در خلیج فارس ۲ فروند قایق تُندرو حامل بنزین و احشام قاچاق را مشاهده و در عملیات تعقیب و گریز، آنها را ناچار به توقف کردند.

وی ادامه داد: در اجرای نخستین عملیات یک فروند قایق حامل ۳۴ راس احشام قاچاق از نوع گوسفند و در اجرای دومین عملیات یک فروند شناور متخلف و فاقد مدارک هویتی با ۷۶۰ لیتر سوخت قاچاق با استفاده از شگردهای خاص مرزبانی در مرزهای دریایی این شهرستان مرزی توقیف شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: در این ۲ عملیات انتظامی، روی هم رفته پنج نفر از قاچاقچیان در محل دستگیر و بازداشت شدند.

سرهنگ متاجی اضافه کرد: ارزش ۳۴ راس احشام کشف شده با احتساب شناور توقیفی را پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۷۶۰ لیتر بنزین قاچاق را ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی گفت: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا