آخرین خبرها

مصوبات ستاد ملی کرونا با جدیت پیگیری می‌شود

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با بازرسی‌های مستمر از مراکز پر بازدید، اجرای قوانین ستاد مقابله با بیماری کرونا در جزیره قشم رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، دکتر حمیدرضا بهزادی افزود: نظارت بر اجرای این دستورالعمل‌ها بر عهده کمیته بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم است که به بهداشت شهرستان تفویض اختیار شده است.
وی ادامه داد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و با توجه حضور مسافران نوروزی در قشم این نکات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر حفظ شرایط و رنگ شهرستان از نظر بیماری کرونا تاثیر دارد و ثبات شرایط آبی و زرد در قشم به نفع همه است.
بهزادی افزود: مجتمع‌های تجاری، بازارها، اماکن اقامتی شامل هتل‌ها، رستوران‌ها، خانه‌های بوم‌گردی در روستاها و اسکله‌های مسافری و تفریحی و غیره با بازدیدهای مستمر ماموران بهداشت رصد می‌شوند و در صورت تخلف از شیوه‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: در این بازدیدها بر زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید می‌شود.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اظهار کرد: سفر نرفتن بهترین گزینه مقابله با کروناست، اما از آنجا که شماری از هموطنانمان بنا به هر دلیلی قصد سفر دارند باید با رعایت کامل دستورالعمل‌ها به سلامت خود و‌ مردم شهرهای مختلف احترام بگذارند

*72 پزشک به همراه کادر درمان قشم آماده خدمات در نوروز هستند
بهزادی گفت: 40 پزشک متخصص، 6 پزشک عمومی و‌ کادر پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به همراه 26 پزشک در مراکز جامع سلامت شهرستان قشم تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارایه خدمات به ساکنان و مسافران هستند.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: 11 مرکز سلامت شامل یک‌ مرکز جامع سلامت در شهر قشم به همراه هشت مرکز در روستاهای جزیره و 2 مرکز در جزیره‌های هنگام و لارک برای ارائه خدمات تا پایان تعطیلات نوروز آماده ارایه خدمت هستند.
وی تصریح کرد: برای ارایه خدمات بهتر و سریعتر در ایام نوروز، تمامی مرخصی کارکنان شبکه بهداشت و درمان لغو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا