آخرین خبرهااجتماعیایران

زندگی نامه مادران شهدا، نقشه راه نسل آینده کشور است

فرماندار شهرستان قشم، زندگی نامه مادران؛ همسران و دختران شهدا را نقشه راه نسل آینده کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، علیرضا نصری در کمیته تخصصی زنان شهرستان قشم که روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه با موضوع هم اندیشی برگزاری کنگره ملی شهدای هرمزگان تشکیل شد، بیان داشت:  گفت و گو با مادران، همسران و دختران شهدا و باز نشر نقش آنان در برگزیدن راه ایثار و شهادت توسط دلاورمردان تاریخ کشور می تواند به عنوان آموزه و انگیزه ای برای جوانان باشد.

وی افزود:  رویکرد این بانوان سختی کشیده پس از شهادت عزیزانشان باید به رشته تحریر در بیاید تا مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و کشور را در برابر مشکلات بیمه کند.

نصری ادامه داد: برگزاری کنگره ملی شهدای هرمزگان فرصت مناسبی است تا با جمع آوری خاطرات، وصایا و زندگینامه در قالب کتاب، زمینه آشنایی عموم مردم با افکار این تاریخ نویسان بی ادعا فراهم شود.

فرماندار شهرستان قشم همچنین عنوان کرد: نصب تمثال مبارک شهدا در میادین عمومی، بر پایی سقاخانه های مزین به نام، تمثال، وصایا و جملات شهدای شهرستان در نقاط پر تردد از جمله اقدامات کوچکی است تا یاد و خاطره فرزندان ایثارگر سرزمین مان را زنده نگه دارد.

گفتنی است؛ کنگره ملی شهدای هرمزگان دی ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود و برگزاری اجلاسیه ویژه زنان شهید از جمله برنامه های جنبی این کنگره خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا