آخرین خبرها

روز متفاوت کودکان لافتی با ترسیم نقشه جزیره قشم / ارزشگذاری به میراث فرهنگی در جشنواره میراث بانان بادگیرها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کودکان بندر تاریخی لافت در هفته ملی کودک، روز متفاوتی را با ترسیم نقشه زیبای جزیره قشم تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد امین جعفری حسینی اعلام کرد: در ادامه ویژه برنامه های گرامیداشت روز جهانی کودک (۱۶ مهر) و هفته ملی کودک، تعدای از کودکان بندر تاریخی لافت با رنگ های شاد، هنر درون خود را با ترسیم نقشه زیبای جزیره قشم به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: کودکان لافتی از ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه و در جشنواره میراث بانان بادگیرها، برنامه های متفاوتی از جمله نمایش عروسکی (پاسبان بادگیرها)، خاطره نویسی، مسابقه نقاشی، مسابقه نمایشی با موضوع بادگیرها را اجرا می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این جشنواره با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان لافتی به ارزشگذاری میراث فرهنگی و جلب توجه ویژه آنان به ارزش های تاریخی و سنتی در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: مردم بندر تاریخی لافت از اجرای نمایش عروسکی پاسبان بادگیرها و دیگر برنامه هایی که از شب گذشته در محل اکوموزه این روستای زیبا در حال اجرا است، به گزمی استقبال کرده اند.
بنا به این گزارش، امسال هم همانند سال های گذشته همزمان با روز جهانی کودک (۱۶ مهر ماه) ویژه برنامه هایی برای شادی کودکان جزیره قشم به مدت یک هفته برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا