ایران در واکنش به اخبار مربوط به اختلاس در سازمان منطقه آزاد قشم، مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل این سازمان گفت:

منطقه آزاد قشم شفاف ترین سال‌های مدیریت خود را سپری می‌کند/ قانون فصل الخطاب تمامی اقدامات در قشم است


مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شفافیت و قانون مداری همواره سرلوحه اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم بوده و در سیاست‌گذاری‌های مشخص‌شده از سوی مدیرعامل سازمان نیز بر این مهم تأکید شده است.
به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، حسین رفیعی در حاشیه اجلاس سراسری نماز در بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، در خصوص اظهارات رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان که از کشف یک فقره اختلاس ۱۸ میلیاردی در یکی از مناطق آزاد استان هرمزگان و دستگیری ۱۴ متهم خبر داده بود، افزود: شفافیت و قانون مداری همواره سرلوحه اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم به‌ویژه در سال‌های اخیر بوده و هست و در سیاست‌گذاری‌های مشخص‌شده از سوی مدیرعامل سازمان نیز بر این مهم تأکید شده است.
وی تصریح کرد: هم‌زمان با پیاده‌سازی طرح مکانیزاسیون ورود خودرو به جزیره قشم، گزارش‌هایی مبنی بر تخلف تعداد ۱۴ نفر از کارکنان بکار گرفته‌شده از بخش خصوصی مستقر در بندر پهل واصل‌شده و بر همین مبنا سازمان منطقه آزاد قشم حسب تکلیف قانونی در دی‌ماه سال گذشته اقدام به تدوین گزارشات و مستندات ابرازی و پیرو آن طرح شکایت در مرجع قضایی و انتظامی می‌کند، با پیگیری مدیریت حقوقی وقت پرونده در دادگاه بندرخمیر مورد رسیدگی قرارگرفته و دادگاه بدوی نیز با رد شکایات و جرائم انتصابی حکم برائت برای تمامی متهمین صادر کرده و بازگشت به کار این افراد نیز از سوی دادگاه بندرخمیر تصریح می‌شود.
رفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده مباحثی ازاین‌دست که در آن‌ها آبروی افراد در میان است به این شیوه اطلاع‌رسانی نشود تا موجب تضییع حقوق شهروندان و خدشه به حیثیت و آبروی آنان نشود.
وی بابیان اینکه تمامی این مسائل داخلی بوده و اگر برخورد قاطعی از سوی منطقه آزاد قشم با متخلفین صورت گرفته در چارچوب وظائف قانونی و ایجاد انضباط کاری و مالی هرچه بیشتر صورت گرفته است، عنوان کرد: از نوروز سال جاری در ادامه شفاف‌سازی‌های صورت گرفته با اقدامی مشترک از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور ‌بنادر و حمل‌ونقل دریایی و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم تمامی مبالغ دریافتی بابت عوارض ورود خودرو به جزیره قشم به‌صورت الکترونیکی و کاملاً شفاف ثبت و منتشر می‌شود.
رفیعی اضافه کرد: نوع ماشین، تعداد سرنشین، ساعت ورود و خروج و حتی سهمیه هر نهادی از این عوارض مشخص و به‌صورت آنی و تفکیک‌شده بر روی پرتال سازمانی منطقه آزاد قشم به آدرس www.Qeshm.ir قرار می‌گیرد و در دسترس تمامی شهروندان و مخاطبان است.
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: حتی در این سیستم هزینه دریافتی از قشم‌وندان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و سایر اقشار جامعه که نوع پرداختی‌شان در قانون با شهروندان عادی متفاوت است، به‌وضوح آمده و هیچ‌چیز خارج از سیستم نبوده و نیست.
وی با اشاره به اینکه انتشار عمومی این اطلاعات موجب تحسین سازمان‌های نظارتی نیز شده است ابراز امیدواری کرد که سایر دستگاه‌ها نیز همچون منطقه آزاد قشم، شفافیت و قانون مداری را سرلوحه امور خود قرار دهند.
۲۳ آذرماه، رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از کشف یک فقره اختلاس ۱۸ میلیاردی در یکی از مناطق آزاد استان و دستگیری ۱۴ متهم خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا