آخرین خبرها

«قشم» پایلوت عدالت ترمیمی/ معاون قوه قضائیه به قشم سفر می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه چهارشنبه همین هفته برای حضور در نشست هم اندیشی «قشم پایلوت عدالت ترمیمی» به این جزیره سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس ، بنابر اطلاعات حاصله معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه چهارشنبه همین هفته به دعوت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به این جزیره سفر می‌کند.

هدف اصلی از این سفر حضور در نشست هم اندیشی «قشم پایلوت عدالت ترمیمی» است که به همت مدیریت اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار خواهد شد.

برگزاری چنین نشستی در بزرگترین جزیره خلیج فارس را می‌توان در راستای اجرای عدالت ترمیمی بر اساس قوانین فرادستی و احیای مولفه‌های فرهنگ غنی اسلامی در این جزیره قلمداد کرد.

گفتنی است، عدالت ترمیمی الگویی نوظهور و در عین حال کهن و ریشه‌دار از عدالت کیفری به شمار می‌رود که از دهه‌های ۷۰ و ۸۰ قرن بیستم میلادی تجدید شده است.

درونمایه اصلی عدالت ترمیمی را می‌توان گسترش صلح و سازش، ترمیم روابط انسانی و اجتماعی از هم‌ گسیخته، تقویت همبستگی اجتماعی، جبران و ترمیم خسارت‌های ناشی از جرم، توجه به نیازهای ویژه بزه‌دیده، درمان و بازپروری بزهکاران و مشارکت دادن بزه‌دیده، بزهکار، خانواده، جامعه محلی و دولت در تعیین مناسب‌ترین پاسخ به جرم ارتکابی است.

میانجیگری کیفری، نشست‌های خانوادگی، حلقه‌های صدور حکم و تعیین کیفر و همچنین نشست‌های گروهی بزه‌دیدگان و بزهکاران از بارزترین جلوه‌های عدالت ترمیمی به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا