اقتصادیایران

ثبت سفارش کالا در قشم بومی سازی شد / حذف شناسه کالا برای فعالان اقتصادی قشم / شماره مجوز اقتصادی جایگزین کارت بازرگانی

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از بومی سازی مراحل ثبت سفارش کالا توسط بازرگانان و تجار در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، امیر سلکی در جمع خبرنگاران گفت: فعالان اقتصادی قشم از (شنبه ۲۰ مرداد ماه) می توانند با ورود به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش کالای وارداتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: براساس تعاملات انجام شده با دستگاه های متولی در سامانه ثبت سفارش کالا، فعالان اقتصادی مناطق آزاد از جمله قشم به جای کارت بازرگانی شماره مجوز اقتصادی خود را در فرم ثبت سفارش درج می کنند.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، حذف شناسه کالا برای واردات از منطقه آزاد قشم از دیگر امتیازات ثبت سفارش بومی شده در این منطقه می باشد.
وی همچنین اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، قوانین مناطق آزاد جایگزین قوانین واردات و صادرات کالا در سرزمین اصلی شده که نقش مهمی در تسهیل واردات کالا توسط فعالان اقتصادی خواهد داشت.
سلکی یادآور شد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده امکان واردات کالاهای اساسی از منطقه آزاد قشم هم فراهم شده است‌.
او در پایان از مشخص شدن مسیر ارز فعالان اقتصادی به عنوان یکی از اهداف اصلی ثبت سفارش کالا در کل کشور نام برد.
براساس این گزارش، امکان ثبت سفارش واردات کالا در منطقه آزاد قشم از ۲۰ مرداد ماه برای همه فعالان اقتصادی قشم براساس مراحل قانونی ذکر شده در فرم سامانه جامع تجارت آغاز شده است.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا