آخرین خبرهاسیاسی امام جمعه قشم:

تعصبات جاهلانه منشا اختلافات است

امام جمعه شهرستان قشم تعصبات جاهلانه را منشاء اختلاف دانست و گفت: دعوت همگان به وحدت از مهمترین وظایف ائمه جمعه است که سربلندی در آن نیازمند مدد الهی و همکاری علمای شیعه و اهل سنت می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم امام‌ جمعه جدید قشم روز پنجشنبه در آیین معارفه خود اظهار داشت: قشم مجمعی از ایران می‌باشد که اقوام و مذاهب گوناگون را در خود جای ‌داده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم با اشاره به سابقه ۲۰ ساله خود در حوزه تدریس و تحقیق فقه تطبیقی تصریح کرد: می‌توان گفت هیچ نظر فقهی در شیعه وجود ندارد که حداقل با یکی از مذاهب چهارگانه اهل سنت تطابق نیابد و منفردات بسیار اندک است.

وی احساسات و تعصبات جاهلانه را منشاء اختلافات و برای دین مبین اسلام مضر دانست و افزود: با رجوع به عقل مشکلات برطرف و وحدتی که از اصول قرآن، اسلام و انقلاب است محقق می‌شود.

امام جمعه قشم دعوت همگان به وحدت و برحذر داشتن از تفرقه را از مهمترین وظایف خود برشمرد و خاطرنشان کرد: سربلندی در انجام این وظیفه خطیر نیازمند مدد الهی و همکاری علمای شیعه و اهل سنت است.

این آئین در محل سالن اجتماعات فرمانداری قشم با حضور آیت الله نعیم‌آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و هیئت همراه، فرماندار قشم، مسئولین ادارات و سازمان منطقه آزاد قشم، علماء و روحانیون شیعه و سنی، معتمدین، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا