سلامت

بیش از ۱۸ هزار کودک در قشم، قطره فلج اطفال دریافت کردند

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: ۱۸ هزار و ۸۲۷ کودک زیر پنج سال ایرانی و اتباع مهاجر سایر کشورها در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس قطره فلج اطفال  دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، یاسر مرادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم روز دوشنبه گفت: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ تا ۱۹ دیماه جاری در جزیره قشم برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی اجرا شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح به صورت خانه به خانه انجام شد به طوری که گروه های سلامت شامل کارشناسان بهداشتی و داوطلبان سلامت در قالب گروه های ۲ نفره از بهورزان، مراقبین سلامت، مراقبین ناظر پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت و داوطلبان هلال احمر در سراسر این جزیره برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال به در منازل ساحل نشینان در همه مناطق شهری و روستایی نگین خلیج فارس مراجعه کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: ۲۰۴ نفر در قالب گروه های سلامت و داوطلبان سلامت در سراسر این جزیره این طرح مهم را بر عهده داشتند.

مرادی اضافه کرد: مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال نیز از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه اجرا خواهد شد.

وی گفت: جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار از جمله فلج اطفال در این جزیره به سبب ورود اتباع خارجی به ویژه از ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری ها قرار دارند، همواره اولویت مسوولان بهداشتی درمانی کشور و استان هرمزگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا