فرهنگی

تبیین سیاست‌‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم در ابعاد جزیره‌ ای، ملی و فراملی

معاون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی سازمان‌ منطقه آزاد قشم سیاست‌های این معاونت در ابعاد سه‌گانه جزیر‌های، ملی و فراملی را با هدف خلق سرمایه تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، ادریس راموز در جمع اهالی قلم و رسانه جزیره که بمناسبت پاسداشت روز قلم، برگزار شد، اظهارداشت: فعالان عرصه قلم با توانایی‌ ویژه خود نقش مهمی در به ثمررساندن این برنامه‌ها خواهند داشت.


وی ادامه داد: از نظر محتوایی در نظر داریم برنامه‌های خود را در سه حوزه و محور جزیره‌ای، ملی و فراملی به سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی تبدیل کنیم.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در بخش نخست این سیاست‌گذاری‌ها که در محدوده جزیره اجرا خواهد شد، خلق سرمایه اجتماعی یا حفظ و ارتقای آن با هدف تبدیل این سرمایه به سرمایه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در نهایت به ارتقای کیفی زندگی مردم ساکن جریره انجام می‌شود.


به گفته راموز، با گذر از مرحله نخست و اجرای طرح‌ها در سطح ملی، باید با معرفی دقیق، شایسته و اثرگذار قشم‌، تغییر تصویر ذهنی ساکنان نسبت به داشته‌های خودشان و همچنین تغییر فهم گردشگران نسبت به ظرفیت‌های مهم موجود در قشم، به جذب حداکثری سرمایه‌گذاران و جلب نظر مسوولان در سطوح ملی، به تولید سرمایه اقتصادی برای ساکنان جزیره منجر شود.


او در مورد حوزه فراملی این برنامه‌ها، بیان داشت: قشم موقعیت مهمی به عنوان پیوند دهنده فرهنگ ایران زمین با کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، آفریقا و بسیاری ملل دیگر دارد و از این فرصت باید با خلق رویدادهای میان فرهنگی، بازآفرینی و احیای این رویدادها با محوریت جامعه محلی، بتوانیم مجرایی برای تولید سرمایه های سیاسی و فرهنگی جدید فراهم‌ کنیم.
شایان ذکر است؛ فعالان حوزه رسانه قشم هم در این نشست از معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم خواستند باتوجه به اشراف کامل فعالان این عرصه از جای جای قشم و داشته‌های عظیم این جزیره در حوزه‌های مختلف بویژه صنعت گردشگری، اصحاب رسانه این منطقه آزاد را در اولویت پوشش اخبار خود قرار دهند.
در پایان از شرکت کنندگان در این جلسه تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا