اجتماعی

هم اندیشی مسئولان منطقه آزاد قشم و دستگاه های اجرایی و قضایی هرمزگان به منظور تعیین تکلیف اسناد رفسنجان

در رخدادی بی سابقه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی مشترک با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و قضایی استان هرمزگان و شهرستان قشم در خصوص تعیین تکلیف اسناد رفسنجان به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در این نشست با تاکید بر لزوم احقاق حقوق عامه، اظهار داشت: متولی بررسی اسناد رفسنجان، تعیین مالکیت و صدور سند در جزیره قشم باید مشخص گردد.
وی ادامه داد: صدور اسناد مردمی سال‌هاست که در پیچ و خم بروکراسی اداری بین دستگاه های اجرایی مختلف مانده و همه دستگاه های متولی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: طبق ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که به ‌منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش مؤثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌ انداز بیست ‌ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق تدوین شده تمامی دستگاه های اجرایی باید وظایف و اختیارات خود را به منطقه آزاد قشم تفویض کنند.
پیغامی ادامه داد: در همین راستا ضروری است کارگروهی متشکل از کارشناسان و مسئولان منطقه آزاد قشم و نمایندگان دستگاه قضایی تشکیل شود تا تعیین تکلیف اسناد رفسنجان هرچه سریعتر انجام شود.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این جلسه تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد پیشنهاد خود مبنی بر راه اندازی کارگروه تخصصی در حد و حدود شورای اصلاحات اراضی را اعلام می نماید و در صورت همراهی سایر دستگاه های اجرایی و قضایی می توان مشکل تعیین تکلیف اسناد رفسنجان را برطرف ساخت.
در ادامه این جلسه سایر حاضران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بررسی اسناد رفسنجان پرداختند و مقرر شد با هماهنگی دستگاه قضا شرایط راه اندازی کارگروه تخصصی فراهم گردد.
بنابراین گزارش، منصور عظیم زاده اردبیلی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید اکبریان، معاون فنی و عمرانی، داریوش جهان بین مدیر املاک و مستغلات، محمد الهی مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی فیروزی، رییس دادگستری و امید مهدوی مجد، دادستان شهرستان قشم، عبدالرسول حسینی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان، منصور شفیعی، مدیر امور اراضی هرمزگان، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران شهرستان قشم از دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا