اجتماعی

مادران و همسران شهیدان قشم تجلیل شدند

مادران و همسران شهیدان جزیره قشم امروز (چهارشنبه) در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در ویژه برنامه ای تحت عنوان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در این مراسم که روز چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، از ایثار و از خودگذشتگی ۱۸ نفر از مادران و همسران شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

در این آیین عادل پیغامی رییس سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز فرصتی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم است.

وی ادامه داد: مناسبت هفته دفاع مقدس به همه ما یادآوری می کند که جنگ و دشمنان ایران اسلامی هنوز هم مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: جنگ امروز با پیچیدگی های بیشتری نسبت به دوران گذشته در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فرهنگی وجود دارد.

پیغامی با بیان اینکه جنگ میان حق و باطل در عرصه های مختلف در تاریخ همواره وجود داشته است، افزود: امروز شرک و دشمنی با اسلام نسبت به دوران صدر اسلام پیچیده تر شده است.

وی کلمه شهید را دارای معنای وسیعی از از نظر آموزه های اسلامی دانست و توضیح داد: کشته شدن در راه خدا تنها معنای فقهی واژه شهید را بیان می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: براساس آموزه های قرآن، هر فرد و جریانی که آینه خداوند متعال باشد و شاهد و گواه جریان حق و معیاری برای تشخیص حق از باطل باشد، شهید است.

پیغامی افزود: اسلام ناب در قرن بیستم با رهبری و هدایت امام خمینی (ره) احیا شد و به همین دلیل است که حامیان و طرفداران این جریان از تمامی جهان هستند و امروز هم رهبر معظم انقلاب با درایت و هدایت خود مانند علما گواه و معیار تشخیص حق از باطل است.

در ادامه این ویژه برنامه سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا گفت: در دوران جنگ تحمیلی، ابهت شرق و غرب شکسته شد، اما این پایان دشمنی ها با ایران اسلامی نبود و امروز جنگ نرم در عرصه های مختلف بویژه فرهنگ هنوز وجود دارد.

فرمانده سپاه قشم با بیان اینکه عزت و عظمت امروز ایران اسلامی حاصل برکت خون شهداست؛ ادامه داد: حضور خانواده شهدا امروز مایه برکت برای جامعه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ امروز در عرصه فرهنگ به میان خانواده ها و دانش آموزان آمده است و باید تمامی مسئولان و دستگاه ها در حد توان برای مقابله و مبارزه با آن تلاش کنند.

محمد محمد حسینی فرماندار قشم، دریادار دوم پاسدار اسکندر میرشکاری‌ نسب فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در جزیره قشم و عاشقان فرهنگ و ایثار و شهادت از دیگر میهمانان این ویژه برنامه بودند.

در ادامه برگزاری این ویژه برنامه دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر معظم انقلاب به صورت زنده و مستقیم برای حاضران در این مرکز نمایش داده شد.

در پایان این مراسم به رسم یادبود هدایایی به مادران، همسران و خانواده معزز و معظم شهدا تقدیم شد.

جزیره قشم در دوران دفاع مقدس ۲۲ شهید، ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

سی و یک شهریور تا هفتم مهر ماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حزب بعث عراق به سرکردگی “صدام حسین” دیکتاتور مخلوع عراق، ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران، جنگ نابرابر هشت ساله را به ایران تحمیل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا