اجتماعی

دانش آموزان نابینا و کم بینای قشم تجلیل شدند

پنج دانش آموز نابینا و کم بینای قشم امروز (یکشنبه) به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) از سوی امام جمعه و مدیر اداره آموزش و پرورش این شهرستان مرزی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه محدثه اظهار داشت: به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضای مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگی دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد؛ به گونه ای که آیه اول و دوم سوره مبارکه عبس در خصوص یکی از اصحاب روشندل پیامبر اکرم (ص) به نام عبدالله نازل شده است.

امام جمعه قشم با بیان اینکه تاریخ انسانهای بزرگی را سراغ دارد که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی، به مدارج عالی علمی و اخلاقی رسیده اند، گفت: این امر به خوبی گویای آن است که محدودیت های جسمی هرگز نمی تواند انسان را از تعالی و پیشرفت باز دارد.

وی بر ضرورت حمایت مسوولان شهرستانی از جامعه روشندلان برای توانمندسازی، رشد و شکوفایی استعداد و توانمندی آنها تاکید و اضافه کرد: بررسی مسایل و حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه نابینایان در این شهرستان مرزی باید در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.

۲۱۱ نابینای مطلق و کم بینا (۷۲ زن و ۱۳۹ مرد) در مناطق شهری و روستایی جزیره قشم (۴۲ نفر شهری و ۱۶۹ نفر روستایی) زندگی می کنند که از این تعداد ۳۴ نفر نابینای مطلق و ۱۷۷ نفر کم بینا می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا