اجتماعیاخبار مهماقتصادی

۲۵۵ میلیارد تومان برای افزایش تولید آب شرب شهر قشم سرمایه‌گذاری می شود

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان‌ منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاری ۲۵۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی “فرآب” در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار “خبر قشم”، شهرام داوری در آئین کلنگ زنی سیستم آبشیرینکن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و مقامات قضایی استان هرمزگان و مسئولان قشم انجام شد، اظهار داشت: بهره برداری از این‌ پروژه که به صورت BOT توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، ظرفیت آب شیرین شهر قشم و روستاهای اطراف آن را از ۲۰ هزار متر مکعب در روز به ۳۰ هزار متر مکعب و برای استفاده ۱۰۰ هزار نفر، افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال موفق شدیم حجم آب شرب شهر قشم را به ۲۰ هزار متر مکعب افزایش دهیم، ادامه داد: با افزایش ۱۰ هزار متر مکعبی آب در ۵ ماه گذشته از یال ۱۴۰۱ و پیشگیری از خرید ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب خوشبختانه هر ماه ۳۶ هزار دلار صرفه جویی در خرید آب ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، توسعه آبرسانی به کل جزیره قشم را با هدف توسعه زیرساخت‌های اساسی، در دستور کار قرار داده‌ایم و پروژه آبشیرینکن روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم با همکاری مسئولان آب استان هرمزگان، به ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

داوری گفت:سیاست دولت سیزدهم، حل مشکل همیشگی آب در قشم است که نمایندگان دولت در استان هرمزگان و شهرستان قسم با جدیت برای رفع این مشکل دست بکار شده‌اند.

شایان ذکر است در این آئین، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان، علیرضا احمدی منش دادستان هرمزگان، افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، فرماندار قشم و جمع دیگری از مسئولان قشم و سازمان‌ منطقه آزاد حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا