اقتصادی

تراز تجاری منطقه آزاد قشم به ۲۳۰ میلیون دلار رسید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه تراز تجاری منطقه آزاد قشم (صادرات منهای واردات) در دولت فعلی بالغ بر ۲۳۰ میلیون دلار در وضعیت مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی ‌در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف این منطقه که با حضور مدیرکل مرکز خدمات اصناف کشور و قائم مقام این مجموعه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: با ایجاد اتحادیه‌های مختلف در قشم، خلق ثروت در این منطقه متحول خواهد شد و در چنین شرایطی صنوف مختلف هم باید در کارهای عام‌المنفعه همانند ساخت مدرسه، بیمارستان، راه و موارد دیگر به سازمان منطقه آزاد کمک کنند.

پیغامی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به فعالیت‌ مناطق آزاد دارد، افزود: دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد کشور در آخرین روز کاری خود اعلام کرد که تراز تجاری مناطق آزاد کشور برخلاف گذشته مثبت بوده و به 56 میلیارد دلار رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: خوشبختانه تراز تجاری منطقه آزاد قشم (صادرات منهای واردات) در دولت فعلی بالغ بر 230 میلیون دلار در وضعیت مثبت بوده است.

پیغامی از تقویت زنجیره ارزش افزوده صنوف مختلف با ایجاد اتحادیه‌ها خبر داد و گفت: به طور حتم سود اصلی حاصل از قانونمند کردن نظام صنفی در قشم متوجه خود فعالان اقتصادی خواهد شد و ما در این جزیره جهانی به اصناف قانونمد نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای تقویت این زنجیره علاوه بر کمک‌های سازمان منطقه آزاد که از محل عوارض 15درصد حاصل می‌شود، صنوف مختلف هم باید با هزینه کرد در این فرآیند مهم سهیم شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا