سلامت

ارتقا کیفیت زیرساخت های موجود مطالبه سازمان از متولیان بهداشت و درمان قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارتقا بهداشت و سلامت جزیره در گرو همگرایی بین بخش ها و نهادهای مسوول است.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، ادریس راموز در جلسه ای که با حضور مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سازمان باهدف بررسی مشکلات و چالش های حوزه سلامت در بخش های مختلف برگزار شد، گفت: نهادهای مسوول در نظام دولتی در کنار سمن ها و و گروه های مردمی می توانند با آموزش ها و برنامه ریزی مناسب، به ارتقا سطح سلامت جامعه جزیره کمک کنند.
وی سامانه پایش بهداشت و سلامت را یکی از نیازهای جزیره برای شناخت بهتر وضعیت موجود و برنامه ریزی برای نگاه های آینده پژوهانه دانست و افزود: راه اندازی این سامانه به ما کمک می کند تا نسبت به آینده حوزه سلامت جزیره، سیاست گذاری موفق تری داشته باشیم.

نگهداشت و کیفیت بخشی زیرساخت های درمانی، مطالبه سازمان منطقه آزاد قشم از متولیان بهداشت و درمان قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین خواستار مسوولیت پذیری تمامی نهادها به ویژه حوزه بهداشت و درمان جزیره نسبت به حفظ و نگهداشت تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی شد و تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم زیرساخت هایی را آماده و به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم، در اختیار نهادهای مختلف می گذارد و انتظار دارد بهینه سازی، کارآیی و اثربخشی این زیرساخت ها، تجهیزات و تاسیسات با مسوولیت پذیری نهادهای مربوطه، حفظ شده و انتفاع مردمی افزایش یابد.
وی ادامه داد: یکی از مطالبه گری های سازمان منطقه آزاد قشم، نسبت به سازمان نظام پزشکی درخصوص حفظ و نگهداشت تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی است که مستقیما با سلامت جامعه جزیره مرتبط است.
راموز همچنین از ایجاد صندوق مسوولیت اجتماعی برای سازمان ها، اصناف و بنگاه های اقتصادی جزیره با مصوبه هیات مدیره سازمان خبر داد و افزود: تمامی نهادهای اقتصادی برای توسعه موضوع بهداشت و سلامت جامعه، براساس مسوولیت های اجتماعی خود، موظف به همکاری هستند.
در این جلسه، کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز برای همگرایی و هم افزایی با حوزه درمان در بخش تامین منابع انسانی در حدود قانونی اعلام آمادگی کرد و خواستار تشکیل مرکز واحدی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در موضوع بهداشت و درمان شد.
وی همچنین پیش بینی و مدیریت بحران را لازمه تامین رضایت مردم دانست و عنوان داشت: پیش بینی و آمادگی برای مواقع بحران، ضامن جلب و تثبیت رضایت مردم است.
در این جلسه، حاضران به طرح موضوعاتی درخصوص کمبودهای حوزه بهداشت و درمان جزیره از کاستی داروها، نیروهای متخصص، سیستم حمل و نقل و اورژانس، فضای درمانی و … پرداختند.
برگزاری جلسات مدون به منظور بررسی مشکلات و چالش های حوزه سلامت در بخش های مختلف با نظارت دقیق تر معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تهیه مصوبات و تلاش برای رفع مشکلات و کاستی ها درراستای ارتقا سلامت جزیره، از نتایج این نشست بود.
یاسر مرادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، حسین شمس، مدیرعامل و رییس بیمارستان جی جیان، سید محمود احمدی کوپایی، رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، محمدرضا اسلامی، رییس پزشکی قانونی و عضو شورای اسلامی شهر قشم به همراه پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان جزیره حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا