اجتماعی

آخرین گروه حجاج قشمی به سرزمین وحی اعزام شدند

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم از پایان عملیات اعزام زائرین سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی این جزیره خبر داد و گفت: آخرین گروه از حجاج سرزمین آب و آفتاب عصر (جمعه) ساعت ۱۹:۰۰ به شهر جده اعزام شدند.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ناصر رجبی گفت: در عملیات اعزام امسال در مجموع ۴۶۳ زائر، به وسیله ۲ سورتی پرواز و در قالب چهار کاروان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) از این فرودگاه به مقصد بندر جده در عربستان سعودی عازم اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این ۲ پرواز هفت هزار و ۷۵۰ کیلوگرم بار غیر همراه حجاج منتقل شده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم توضیح داد: برای ورود و استقبال حجاج قشمی بیت الله الحرام از سرزمین وحی نیز برنامه ریزی و تمهیدات لازم انجام شده و با آمادگی هرچه بیشتر به استقبال زائرین خانه خدا خواهیم رفت.

رجبی اضافه کرد: عملیات بازگشت حجاج، پس از اتمام مناسک حج به فرودگاه قشم انجام خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی قشم در مدت ۲۸ سال فعالیت خود تاکنون پروازی به کشور عربستان نداشته و تنها مسیر پروازهای بین‌ المللی آن به ۲ مقصد کشورهای امارات متحده عربی و کشور عمان بوده است که با برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم امسال برای نخستین بار اعزام حجاج با ۲ پرواز مستقیم از فرودگاه بین المللی قشم به سرزمین وحی انجام شده است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

امسال یکهزار و ۳۸۰ زائر حج تمتع در قالب ۹ کاروان و هفت پرواز از استان هرمزگان عازم سرزمین وحی می‌شوند که پنج پرواز زائران از فرودگاه بندرعباس و ۲ پرواز در روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه از فرودگاه قشم انجام شد.

زائران حج تمتع که از فرودگاه بندرعباس اعزام شده اند، چهارم و پنجم تیرماه و زائرانی که از فرودگاه قشم اعزام شدند، ۲۶ تیرماه وارد میهن می‌شوند.

زائران حج تمتع استان هرمزگان در حج تمتع امسال در قالب ۹ کاروان متشکل از هفت کاروان اهل سنت و ۲ کاروان شیعه هستند که بیشترین کاروان مربوط به شهرستان بندرعباس و حوزه شرق استان با چهار کاروان است.

سه کاروان حج تمتع هرمزگان نیز از قشم، یک کاروان از بندرلنگه، پارسیان و بستک و یک کاروان از بندرخمیر است.

کوچکترین زائر استان هرمزگان دختر هشت ساله متولد ۱۳۹۴ و مسن‌ ترین زائر نیز مردی ۹۵ ساله متولد ۱۳۰۷ است.

یکهزار و ۳۸۰ زائر اعزامی از استان هرمزگان به بیت‌ الله‌ الحرام ۷۳۹ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا